Poneja

torstai 28. maaliskuuta 2013

Pala kerrallaan - Osa 16

Tänään alkoi se hauska kutina takaraivossa, joka minulla alkaa joka kerta, kun pääsen lopun alkuun. Minulla on oikeastaan vain yksi ongelma tämän piirustuksen kanssa ratkaistavana ja se liittyy etualan ruohikkoon. Minun nimittäin pitäisi keksiä jokin keino tehdä se yksinkertaisesti, mutta niin että se sopisi samalla kukkulan päällä näkyvään nurmikkotasoon. Muuten sain jo taustaa hahmotettua, mutta en vain yksinkertaisesti jaksanut piirtää siitä enempää. Piirsin tänään nimittäin kolmen sarjakuvaruudun hahmot valmiiksi ja yksi niistä ruuduista työllisti vieläpä odotettua enemmän. Olen vähän poikki ja ajattelinkin siksi rentoutua loppuillan/yön Minecraftin parissa, mutta tässäpä on se kuva:


Eli tämän päivän hommat tässä järjestyksessä:

- Korjasin Twilightin sarven varjon.
- Tuuhensin etualan kukkulan nurmikkoa.
- Parantelin pilviä kaikin puolin.
- Parantelin aavistuksen taustan liukuvärjäystä, joskin se vaatii vielä hiomista.
- Hahmottelin kaksi puuta taustalle.
- Keksin hahmotella vuoristoa ja metsän reunaa taustalle.

Huomenissa voisi yrittää tehdä loppuun tuon taustan ja mahdollisesti kokeilla tuota etualan nurmikon tekemistä.

Pitää muuten mainita, että tässä vaiheessa on alkanut tulemaan tietokoneen tehotkin jo vastaan. PSD-tiedoston avaaminen kestää ainakin 20 sekuntia, sekä tallentaminen viisi sekuntia, vaikka minulla on SSD-kovalevy, kahdeksan gigatavua nopeaa DDR3-muistia ja yli kolmen gigahertsin taajudella rullaava neliydinprosessori. Ei ole kevyttä tämä homma...

Aikaa käytetty kokonaisuudessaan: 21.75 tuntia

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti