Poneja

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Pala kerrallaan - Osa 6

Kuka haluaa pörröttää poneja? Minä! Minä!

Olisin mielelläni halunnut käyttää tämän työn tekemiseen tänään enemmänkin, kuin tunnin aikaa, mutta oli niin paljon muuta häslinkiä, että ei vain kerinnyt. Noin sain minä vähän pörrötystä lisättyä!

No miten se tapahtuu? Otetaan pensseli ja piirretään viivoja. Yksinkertaista, mutta aikaa vievää hommaa. Tässä vaiheessa alkaa kynän paineen tunnistuksen säätäminen. Varsinainen pohjapörrötys ei oikeastaan vie aikaa, kuin korkeintaan tunnin per poni, mutta yksityiskohdat ovat asia erikseen.

Ensimmäinen kerros alkamassa. Viiva kerrallaan!
Minulla on tapana tehdä pörrötykselle uusi taso harjan pääviivan yläpuolelle. Sitten vedän melko harvakseltaan ensimmäiset haivenet ympäriinsä, jotta saisin aseteltua ne nätisti paikalleen. Sitten vedän toisen kerroksen päälle ja piirrän muutamia pidempiä haivenia elävöittämään kuvaa. Alla kuva etuharjasta ensimmäisen kerroksen jälkeen.

"Minusta tulee entistä söpömpi!"
Ja tämä prosessi jatkuu koko ponin läpi parin kerroksen ajan.

Toinen kerros laitettu. Harja näytää huomattavasti paksummalta ja ääriviiva on lähes kokonaan peitossa.
Tein varmuuden vuoksi jokaiselle harjan ja hännän pörrötykselle oman tasonsa, kuten yleensä. Tällä kertaa sain jaettua koko homman kolmeen tasoon, mutta esim. Peace Of Mindissa jouduin tekemään pörrötykselle varmaan kuusi eri tasoa. Eli nyt minulta löytyy pörrötys etuharjalle, takaharjalle ja hännälle.

Tein tuossa session lopussa vielä aivan uskomattoman pienen muutoksen, mutta se aiheuttaa huomattavan suuren eron kokonaiskuvaan. Viimeisestä kuvasta voi nähdä, kuinka kallistin Twilightin kuonon sivussa olevaa pientä viivaa hitusen alaspäin. Tämä oikeastaan tekee hänen paremmin näkyvästä silmästään, lähes oikeanlaisen!

"Ai perkele, kun minä olen söpö!"
Ei siihen kulunut todellakaan tuntia kauempaa, mutta en kerinnyt sen enempää tänään tekemään. Jos minä huomenna saisin tehtyä Dashille saman, ja pääsisin aloittamaan raitojen tekemistä! Tavoite olisi saada tämä työ valmiiksi ennen seuraavaa ponimiittiä, joka on 23. päivä tätä kuuta. Tiukkaa tekee...

Aikaa käytetty kokonaisuudessaan: 8.5 tuntia

PS. Miten tähän on jo mennyt noin kauan aikaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti